Les curses de muntanya a les classes de física" és un projecte cooperatiu que pretén utilitzar les dades contingudes a les pàgines web del Circuit de Curses de Muntanya de les Terres de l’Ebre per a la realització d’exercicis dins del tema del Moviment de la matèria Física i Química de 4t ESO i en el qual l'alumnat de primer d'ESO del nostre centre farà de periodista i anirà informant de les curses i el desenvolupament del projecte. Participen els Instituts d'Alcanar, Ulldecona, La Sènia, Gandesa, l'Institut Escola de Jesús i el CRP Baix Ebre.

dilluns, 8 d’abril del 2013

Corre Panxampla!

Alfara ens proposà de recórrer els camins del bandoler

Foto: Ximo Barberà Gili
 El passat 7 d’abril Alfara de Carles va acollir la 4a Cursa i Marxa de Panxampla. Malgrat que el recorregut d'enguany era força similar al de les darreres edicions, l'organització va introduir algunes novetats, com per exemple, l'ascensió a l'Espina (1.182 m), la baixada tècnica per la tartera que enllaçava amb el barranc del Carrer Ample, la baixada pel canal dels Ametllers i la visita a les fonts del Toscà.
La cursa, d’un recorregut total de 22.22 km i un desnivell positiu de 1.665m, es va iniciar a les 09:00h a la zona esportiva de la població. Els participantsenfilaren pel GR-7 fins el Corral de Marí i la Cova del Vidre , van continuar fins els Bassis i van arribar a la Punta de l’Espina(1.182 m).

Foto: Ximo Barberà Gili                                                                            A partir d’aquí, arribaren al Corral del Maraco, passaren pel barranc del Carrer Amplei continuaren fins enllaçar amb el GR que porta a les Rases del Maraco. Un cop allí, seguiren fins al Coll dels Corralets, on començava la baixada tècnica que els atansava a la Cova dels Adells.

Fotos: Ximo Barberà Gili

Continuaren el trajecte fins el Coll de la Morera. D’aquí ja es dirigiren a les fonts del Toscà. Des d’aquest punt, els corredors s’atansaren al Carrascot i, un cop creuat el barranc de la Conca, feren l’última pujada fins arribar a la línia de meta.

Quant a les classificacions masculines, Òscar Casalmir (Independent) fou el primer classificat; seguit de Houssain Abaghad (UEC Tortosa) i el classificat en tercer lloc fou Ramon Curto Geira (Trail Cer la Sènia).

I en les classificacions femenines, Ragna Cathelijne Debats (CE Xerta) destacà en primer lloc, seguida de Judit Lamas Borraz (Team Flowers) i de l’Anna Belén Balagué Castells (UEC Tortosa).